مکانیک شوشتر
توضیحاتی برای ساده کردن راه دانشجویان مکانیک شوشتر
سلام به همه دوستای گلم این وبلاگ دیگه بروز رسانی نمیشود خداحافظ


تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1398برچسب:,
ارسال توسط مهدی بهرامی

 

دانلود در ادامه مطلب ...

 
 


ادامه مطلب...
ارسال توسط مهدی بهرامی

نام کتاب : لذت اتوکد – سطح ۲‎

نویسنده : محمد معظمی

 لذت اتوکد ‎‎

ناشر : چندبخشی

تعداد صفحه : ۱۳۳

حجم فایل : ۵,۸۳۰ کیلوبایت

توضیحات : این کتاب شامل دو بخش است: ( بخش۱: دوبعدی سطح ۲ ) مخاطب اصلی این بخش کسانی هستند که با فرمان­های اولیه اتوکد آشنایی داشته باشند (کتاب «لذت اتوکد-سطح۱» به عنوان پیش­ نیاز، پیشنهاد می گردد). در این سطح، مطالب تکمیلی جهت رساندن کاربر تازه­ کار به حدی که با سرعت قابل قبولی قادر به ترسیم نقشه ­های دوبعدی در حد فاز ۲ معماری است، بیان می­ گردد. این مطالب شامل زیرشاخه ­های مهم فرمان­های قبلی، فرمان­های میانبر و تکمیلیِ جدید و زیرشاخه­ های آنها، و نیز روش­های ابتکاری جهت بالا بردن «خلاقیت» می­باشد. در برخی موارد، ابتدا مساله­ ای ترسیمی آمده است، که کاربر باید قبل از خواندن ادامه مطلب، مساله را حل کند. این امر باعث می­ شود تا اهمیت فرمان، زیرشاخۀ جدید یا روش پیشنهادی که بیان می­ شود به خوبی درک شده و فرمان به راحتی فراموش نگردد.

 


 

( بخش ۲: سه بعدی سطح ۱ ) در مدلسازی سه بعدی بعلت اضافه شدن یک بعد، و تعداد زیادی فرمانِ دیگر بر فرمانهای دوبعدی، امکان ترکیب فرمانها و یا به عبارتی راه­های رسیدن به هدف، بسیار بیشتر از دوبعدی می­ باشد. این امر علیرغم اینکه زمینه بسیار خوبی جهت خلاقیت و ابتکار در ترکیب امکانات و فرمانها و در نتیجه لذت بیشتر از کار را فراهم آورده است، از سوی دیگر باعث مشکل­تر شدن کار نیز شده است؛ گفتن تمام فرمانها از ابتدا باعث می­ شود که کاربر در انتخاب فرمان بهینه دچار تردید گردد و یا احساس سردرگمی کند. به همین خاطر در قسمت اول یک تمرین عملی و یک روش پیشنهادی برای انجام آن گفته شده که به بازتر شدن دید کاربر و خلاقیت وی کمک بسزایی می­ کند. ضمن پیشرفت کار، فرمانهای جدید با توجه به نیاز در همان قسمت گفته شده است. این روش همچنین باعث می­ شود هر فرمان همراه با حداقل یک کاربرد در ذهن کاربر ثبت شود که به محض نیاز به آن کاربرد، خودبخود فرمان یادآوری شود. در قسمت بعد تمامی فرمانهایی که در مدل­سازی سه­ بعدی مورد استفاده قرار می ­گیرند گفته شده تا هر کاربر بنا بر سلیقه شخصی خود بتواند از فرمان مورد علاقه خود برای ترسیم یا ویرایش حجم مورد نظرش استفاده کند. البته بیان برخی زیر شاخه­ ها یا فرمانها که توضیحات مفصل و گاه پیچیده­ ای داشته و در عین حال چندان کاربردی نبوده­ اند به سطوح بعدی موکول شده است


 


 

رمزفایل: www.chand-bakhshi.blogsky.com


دانلود




تاریخ: شنبه 5 اسفند 1391برچسب:اتوکد,نرم افزار,دانلود,کتاب,
ارسال توسط مهدی بهرامی

 

دانلود




تاریخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:کتیا,مکانیک شوشتر,مهدی بهرامی,مهندس مهدی بهرامی,
ارسال توسط مهدی بهرامی

مطلب (MATLAB) نام یکی از برنامه های رایانه‌ای برای انجام محاسبات ریاضی است. واژهٔ مطلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix و LABoratory ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه ‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

کار کردن با ماتریس‌ها در Matlab بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در Matlab به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس 1*1 ذخیره می‌شود. یک رشته مانند «Whale is the biggest animal» به شکل ماتریسی با یک سطر و چندین ستون (که تعداد ستون‌ها به تعداد کاراکترهاست) ذخیره می‌شود. حتی یک تصویر به شکل یک ماتریس سه بعدی ذخیره می‌گردد که بُعد اول و دوم آن برای تعیین مختصات نقاط و بُعد سوم آن برای تعیین رنگ نقاط استفاده می‌شود. فایل‌های صوتی نیز در Matlab به شکل ماتریس‌های تک ستون (بردارهای ستونی) ذخیره می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که Matlab مخفف عبارت Matrix Laboratory باشد.

رمز فایل: www.chand-bakhshi.blogsky.com

 




تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:آموزش,کتاب,دانلود,متلب,
ارسال توسط مهدی بهرامی


 

اتوکد در سال 1982 میلادی به بازار عرضه شد. طی 28 سال گذشته مرتباً تحت تغییرات مختلفی قرار گرفته است.

این نرم افزار از محصولات شرکت آمریکایی اتودسک (Auto desk) است.
از اتواکد برای طراحی صنعتی - مکانیکی - نقشه کشی - معماری و ترسیمات دقیق استفاده می شود. کاربران اتوکد امکان استفاده از محیطهای دو و سه بعدی را دارند.به طور کلی میتوان اتوکد را جایگزینی مناسب برای میز و وسایل نقشه کشی مهندسان دانست.
در اتوکد نقشه کش می تواند اندازه های خود را دقیق بنویسد زاویه بندی عالی و طرح های آماده و شکل های بسیاری در این نرم افزار قوی وجود دارد.
این نرم افزار برای رسم و طراحی دقیقی که می توان به وسیله ی آن انجام داد مورد استفاده ی مهندسین قرار می گیرد و چون مهندسی عمران و مکانیک خالی از طراحی و نقشه کشی نیست برای آنان نیز از اهمیت بالای برای یادگیری قرار دارند.

رمز فایل: www.chand-bakhshi.blogsky.com

دانلود




تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:کتاب,اتوکد,آموزش,
ارسال توسط مهدی بهرامی

در این قسمت آموزش نرم افزار 3DMAX را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم . این نرم افزار یکی از نرم افزارهای بسیار پرکاربرد رشته عمران می باشد .



رمز فایل: www.chand-bakhshi.blogsky.com

دانلود




تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:دانلود,اتوکد,
ارسال توسط مهدی بهرامی


 

اتوکد (AutoCad) نام نرم‌افزاری است که برای ترسیم نقشه‌های مهندسی و صنعتی به کار می‌رود. این نرم‌افزار از محصولات شرکت اتودسک است. کاربران اتوکد امکان استفاده از محیط‌های دو و سه بعدی را دارند.
در اتوکد نقشه کش می تواند اندازه های خود را دقیق بنویسد زاویه بندی عالی و طرح های آماده و شکل های بسیاری در این نرم افزار قوی وجود دارد.این نرم افزار برای رسم و طراحی دقیقی که می توان به وسیله ی آن انجام داد مورد استفاده ی مهندسین قرار می گیرد و چون مهندسی عمران و مکانیک خالی از طراحی و نقشه کشی نیست برای آنان نیز از اهمیت بالای برای یادگیری قرار دارند.

در این کتاب با مطالب زیر آشنا میشوید:
1- آشنایی با ابزار های ترسیمی و ویرایشی
2- آشنایی با چگونگی ترسیم پلان ، نما ، برش برای رشته های ساختمانی
3- آشنایی با ترسیم قطعات صنعتی
4- ترفند های ترسیمی برای ترسیم هر چه زوتر و دقیق تر در اتوکد
5- آشنایی با ابزار های سه بعدی ساز و ویرایش موضوعات سه بعدی
6- آشنایی با ایجاد مدل سه بعدی با استفاده از موضوعات دو بعدی موجود در صفحه کاری
7- آشنایی با اعمال متریال و ساختن متریال و ویرایش متریال در اتوکد
8- آشنایی با نور و تنظیمات نور و همچنین رندر گرفتن و تنظیمات رندر در اتوکد
9- آشنایی با ایجاد انیمیشن و کنترل آن در اتوکد
 

رمز فایل: chand-bakhshi.blogsky.com

دانلود




تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:اتوکد,آموزش,جزوه,
ارسال توسط مهدی بهرامی

قدرتمندترین نرم افزار طراحی، مهندسی و ساخت با کمک کامپیوتر در صنایع هوافضا، خودروئی و دریائی میباشد.

در عصر تکنولوژی اطلاعات، با روشهای سنتی نمی توان جوابگوی نیازهای طراحی و ساخت بود و نمیتوان از توانمندیهای کامپیوتر را در این زمینه نادیده گرفت. مخصوصاً در میدان رقابت که پارامترهائی چون : هزینه، زمان، کیفیت و سود مطرح میباشند.
سیستمهای طراحی با کمک کامپیوتر ( CAD )، مهندسی با کمک کامپیوتر ( CAE ) و ساخت با کمک کامپیوتر ( CAM ) از سیستمهای مطرح روز دنیا در صنایع هوافضا، دریائی و خودروئی میباشند.

از نتایج استفاده این سیستم ها میتوان کاهش زمان طراحی، کاهش خطا در طراحی، بهینه کردن طرح کاهش زمان تولید، افزایش کیفیت محصول و افزایش سود دهی را نام برد. در این راستا نرم افزارهای زیادی به بازار ارائه شده است؛ اما استفاده از یک نرم افزار جامع، در یک مجموعه از اهمیت .....

...

..

.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:دانلود,جزوه,کتیا,catia,آموزش,
ارسال توسط مهدی بهرامی

مهمترین نرم افزارهای مهندسی مکانیک عبارتند:

Catia

Auto cad

3D max

Solid work


 




تاریخ: سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:نرم افزار,آشنایی,
ارسال توسط مهدی بهرامی

قدرتمندترین نرم افزار طراحی، مهندسی و ساخت با کمک کامپیوتر در صنایع هوافضا، خودروئی و دریائی


چکیده

در عصر تکنولوژی اطلاعات، با روشهای سنتی نمیتوان جوابگوی نیازهای طراحی و ساخت بود و نمیتوان از توانمندیهای کامپیوتر را در این زمینه نادیده گرفت. مخصوصاً در میدان رقابت که پارامترهائی چون : هزینه، زمان، کیفیت و سود مطرح میباشند....

..

.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:catia,کاتیا,آموزش,معرفش,نرم افزار,
ارسال توسط مهدی بهرامی

استاد راهنما :جناب آقای محمد رضا ارغوان

 

سعید دهقانی

عمادرجبی هامانه

احسان بهلولی قشقائی

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:متلب,مطلب,محاسبات,محاسبات عددی,آموزش,
ارسال توسط مهدی بهرامی

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 438
بازدید کل : 251502
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1



 src='http://pIChaK.NEt/upper/scrolltopcontrol.php?t=25' >");